VOP

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

e-shopu pohadkovykopecek.cz
společnosti Marketing ASAP s.r.o.


I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“).

  2. Prodávající:

Marketing ASAP s.r.o.
IČ: 22118845
DIČ: CZ22118845
sídlo: Plzeňská 3352/156, Smíchov, 150 00 Praha
provozovna: Bezručova 605/14, 276 01 Mělník 1 (budova Black Orange, 4. patro)
e-mail: info@pohadkovykopecek.cz
telefon: +420 734 613 269
web: www.pohadkovykopecek.cz

(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a:

    • fyzické osoby – spotřebitele, která uzavírá kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti, nebo

    • fyzické či právnické osoby – podnikatele, jedná-li při uzavírání smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti

(dále jen „kupující“)
prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího umístěného na webové stránce www.pohadkovykopecek.cz (dále jen „internetový obchod“).

  1. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před těmito obchodními podmínkami.

  2. Obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

  3. E-shop se specializuje zejména na prodej kreativních sad a 3D figurek k vymalování. U některých produktů může kupující poptat výrobu na míru – tato skutečnost je u daných produktů výslovně uvedena.


II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivých produktů a jejich hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH a všech souvisejících poplatků, kromě nákladů na dopravu, které jsou uvedeny samostatně v objednávkovém procesu.

  2. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.

  3. Veškerá prezentace zboží v katalogu internetového obchodu má informativní charakter a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.

  4. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží jsou uvedeny v internetovém obchodě a v objednávkovém formuláři. Tyto informace platí pro doručování v rámci České republiky, není-li uvedeno jinak.

  5. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.


III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (internetové připojení, telefonní hovory apod.) si hradí kupující sám.

  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:

    • prostřednictvím svého zákaznického účtu, pokud se v internetovém obchodě zaregistroval,

    • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.

  3. Při zadávání objednávky si kupující zvolí zboží, počet kusů, způsob platby a doručení a vyplní své kontaktní a doručovací údaje.

  4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující kliknutím na tlačítko typu „Objednat“, „Objednat s povinností platby“ nebo obdobně označené tlačítko. Údaje uvedené v objednávce považuje prodávající za správné.

  5. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů a potvrzení seznámení s těmito obchodními podmínkami.

  6. Po odeslání objednávky zašle prodávající kupujícímu na e-mail potvrzení o jejím obdržení. Toto potvrzení má informativní charakter a nepředstavuje ještě uzavření kupní smlouvy.

  7. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy prodávající kupujícímu na jeho e-mail zašle potvrzení o přijetí objednávky (akceptaci), případně okamžikem odeslání zboží kupujícímu, podle toho, co nastane dříve.

  8. V případě, že prodávající nebude schopen některému z požadavků v objednávce vyhovět, zašle kupujícímu na jeho e-mail pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího.

  9. Všechny přijaté objednávky jsou pro kupujícího závazné. Kupující může objednávku zrušit, dokud mu není doručeno potvrzení o přijetí objednávky ze strany prodávajícího.

  10. V případě zjevné technické chyby při uvedení ceny zboží na webu nebo v průběhu objednávání (např. cena zjevně neodpovídající obvyklé hodnotě) není prodávající povinen dodat zboží za tuto chybnou cenu, ani pokud již bylo kupujícímu zasláno potvrzení o obdržení objednávky. V takovém případě prodávající informuje kupujícího bez zbytečného odkladu a nabídne mu uzavření kupní smlouvy za správnou cenu. Pokud kupující nabídku neakceptuje, je kupní smlouva od počátku neplatná.


IV. Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu, odkud může provádět objednávky, sledovat jejich stav a spravovat své údaje. Zboží lze objednávat i bez registrace.

  2. Kupující je povinen při registraci a při objednávce uvádět pravdivé a úplné údaje. V případě jejich změny je povinen je aktualizovat.

  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost o údajích potřebných k přihlášení a nese odpovědnost za jejich případné zneužití.

  4. Kupující není oprávněn umožnit využití svého zákaznického účtu třetím osobám.

  5. Prodávající je oprávněn zrušit uživatelský účet, zejména pokud jej kupující déle nevyužívá nebo pokud kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy či těchto obchodních podmínek.

  6. Kupující bere na vědomí, že zákaznický účet nemusí být dostupný nepřetržitě, zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího nebo třetích osob.


V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Kupní cenu zboží a případné náklady na dodání zboží může kupující uhradit těmito způsoby:

    • bezhotovostním převodem na bankovní účet prodávajícího,

    • online platbou prostřednictvím platební brány Shoptet Pay,

    • dobírkou při převzetí zboží od dopravce.

  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu i náklady spojené s balením a dodáním zboží. Výše těchto nákladů je uvedena v objednávkovém procesu a v potvrzení objednávky.

  3. V případě bezhotovostní platby bankovním převodem je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy. Jako variabilní symbol kupující uvede číslo objednávky.

  4. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující dle pokynů poskytovatele elektronických plateb.

  5. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

  6. Prodávající po kupujícím obvykle nepožaduje zálohu, pokud není výslovně sjednáno jinak (typicky u zakázkové výroby na míru).

  7. Zboží je kupujícímu dodáváno těmito způsoby:

    • Zásilkovna – na adresu, na výdejní místo nebo do Z-Boxu,

    • PPL – na adresu nebo výdejní místo PPL Parcelshop / Parcelbox,

    • Balíkovna – na adresu nebo výdejní místo Balíkovny.

    Konkrétní možnosti jsou zobrazeny v objednávkovém procesu.

  8. Volba způsobu dopravy probíhá při zadávání objednávky.

  9. Náklady na dopravu se liší podle zvoleného způsobu dodání a jsou zobrazeny vždy před odesláním objednávky.

  10. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím, je kupující povinen zboží při dodání převzít. Nepřevezme-li kupující zboží, nese náklady na opakované dodání nebo případné uskladnění.

  11. Při převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu a v případě zjevných závad tuto skutečnost oznámit dopravci. V případě porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku převzít.

  12. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad (fakturu), který zašle v elektronické podobě na e-mail kupujícího nebo jej vloží do zásilky.

  13. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny a převzetím zboží. Nebezpečí škody na zboží přechází na kupujícího okamžikem jeho převzetí.

  14. Orientační doba dodání je obvykle 2–7 pracovních dnů podle aktuální dostupnosti zboží a zvoleného dopravce. V případě zakázkové výroby na míru může být doba dodání delší; v takovém případě je uvedena u konkrétního produktu nebo sdělena individuálně.


VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující – spotřebitel, který uzavřel kupní smlouvu prostřednictvím internetového obchodu, má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez udání důvodu, nestanoví-li zákon jinak.

  2. Lhůta pro odstoupení běží:

    • ode dne převzetí zboží kupujícím nebo jím určenou osobou,

    • v případě dodání více kusů či částí zboží ode dne převzetí poslední dodávky,

    • v případě pravidelné opakované dodávky od převzetí první dodávky.

  3. Kupující bere na vědomí, že dle § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy mimo jiné v těchto případech:

    • o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu (typicky zakázková či personalizovaná výroba 3D figurek na míru),

    • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.

  4. Pro dodržení lhůty postačí, aby kupující v jejím průběhu odeslal oznámení o odstoupení prodávajícímu.

  5. Pro odstoupení může kupující využít vzorový formulář, který je přílohou těchto obchodních podmínek, není to však jeho povinnost. Odstoupení zašle kupující na e-mail nebo poštovní adresu prodávajícího.

  6. Kupující, který od smlouvy odstoupil, je povinen zaslat nebo předat zboží prodávajícímu nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Náklady na vrácení zboží nese kupující.

  7. Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté finanční prostředky, včetně nákladů na dodání (ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dopravy), a to do 14 dnů od doručení oznámení o odstoupení, nejdříve však po převzetí vráceného zboží nebo prokázání jeho odeslání kupujícím.

  8. Zboží musí být vráceno úplné, nepoškozené, nejlépe v původním obalu, pokud možno v takovém stavu, aby bylo možné jeho další prodej. Kupující odpovídá prodávajícímu za jakékoliv snížení hodnoty zboží v důsledku zacházení se zbožím jiným způsobem, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.

  9. Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

  10. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy v případě vyprodání zásob, dlouhodobé nedostupnosti zboží nebo jiných objektivních překážek. V takovém případě vrátí kupujícímu bezodkladně veškeré přijaté platby.


VII. Práva z vadného plnění (reklamace)

  1. Práva a povinnosti stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

  2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídá, že:

    • zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, případně takové, které kupující mohl rozumně očekávat,

    • zboží se hodí k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,

    • zboží odpovídá jakostí a provedením sjednanému vzorku či předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle vzorku,

    • zboží je v odpovídajícím množství a vyhovuje požadavkům právních předpisů.

  3. Práva z vadného plnění může kupující uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu poté, co vadu zjistil. Záruka na spotřební zboží činí 24 měsíců od převzetí, pokud právní předpis nestanoví jinak nebo není u konkrétního zboží stanoveno jinak.

  4. Za vadu se nepovažují drobné odchylky v barevnosti, struktuře či odstínu, které jsou dány povahou použitého materiálu, technologií tisku či zobrazením na monitoru.

  5. Kupující je povinen zboží při převzetí zkontrolovat a případné zjevné vady reklamovat bez zbytečného odkladu.

  6. Reklamace může být uplatněna:

    • osobně v provozovně prodávajícího,

    • poštou na adresu provozovny,

    • e-mailem (pokud povaha věci umožňuje elektronickou komunikaci, následně může být požadováno fyzické předání zboží).

  7. V rámci reklamace kupující specifikuje, jak se vada projevuje, a sdělí, jaké právo z vadného plnění uplatňuje (oprava, výměna, sleva z ceny, odstoupení od smlouvy).

  8. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o přijetí reklamace a rozhodne o ní bez zbytečného odkladu, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Reklamace bude vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě.

  9. Podrobnosti o postupu při reklamaci může upřesňovat samostatný reklamační řád prodávajícího, pokud je zveřejněn na webu.


VIII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou zasílat veškerou korespondenci související s kupní smlouvou e-mailem.

  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mail: info@pohadkovykopecek.cz. Prodávající doručuje kupujícímu na e-mail uvedený v jeho zákaznickém účtu nebo objednávce.


IX. Osobní údaje

  1. Nakládání s osobními údaji kupujícího se řídí Zásadami ochrany osobních údajů, které jsou zveřejněny na webu prodávajícího a jsou nedílnou součástí smluvního vztahu.


X. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

  1. V případě, že mezi prodávajícím a kupujícím (spotřebitelem) dojde ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může se kupující obrátit na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů:

    Česká obchodní inspekce (ČOI)
    Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
    internetová adresa: www.coi.cz

  2. Kupující může k řešení sporu využít také platformu pro mimosoudní řešení sporů on-line, dostupnou na adrese ec.europa.eu/consumers/odr.


XI. Závěrečná ustanovení

  1. Všechna práva a povinnosti mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah obsahuje mezinárodní prvek, sjednává se, že se řídí právem České republiky. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z kogentních ustanovení.

  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

  3. Veškerý obsah webových stránek prodávajícího (zejména fotografie, texty, grafika, obrázky postaviček, loga a další prvky) je chráněn autorským právem nebo jinými právy duševního vlastnictví prodávajícího nebo jeho partnerů. Jakékoliv kopírování, šíření či jiné užití bez souhlasu prodávajícího je zakázáno.

  4. Kupující bere na vědomí a výslovně přebírá nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

  5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná.

  6. Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky měnit či doplňovat. Pro konkrétní smlouvu platí vždy znění účinné v okamžiku odeslání objednávky kupujícím.


Příloha č. 1 – Formulář pro odstoupení od smlouvy

Adresát:
Marketing ASAP s.r.o.
Plzeňská 3352/156, Smíchov, 150 00 Praha
e-mail: info@pohadkovykopecek.cz


Oznámení o odstoupení od smlouvy

Já, níže podepsaný/á, tímto oznamuji, že odstupuji od kupní smlouvy:

  • Datum objednání / převzetí zboží: ……

  • Jméno a příjmení: ……

  • Adresa: ……

  • E-mail: ……

  • Číslo objednávky: ……

  • Specifikace zboží: ……

Způsob pro vrácení peněžních prostředků (č. účtu): ……

V ………… dne …………

Podpis (pokud je formulář zasílán v listinné podobě): ……


Příloha č. 2 – Formulář pro uplatnění reklamace

Adresát:
Marketing ASAP s.r.o.
Plzeňská 3352/156, Smíchov, 150 00 Praha
e-mail: info@pohadkovykopecek.cz


Uplatnění reklamace

  • Datum nákupu / převzetí zboží: ……

  • Jméno a příjmení: ……

  • Adresa: ……

  • E-mail: ……

  • Číslo objednávky: ……

  • Zboží, které je reklamováno: ……

  • Popis vady: ……

Požadovaný způsob vyřízení reklamace:
☐ oprava
☐ výměna
☐ sleva z kupní ceny
☐ odstoupení od smlouvy

V ………… dne …………

Podpis (pokud je formulář zasílán v listinné podobě): ……